Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 July 2011

Pilihan Hati Buat si Jejaka.

Hai.. rasa lama tak berblogging. Ai agak busy dengan pencarian yang tak pasti. Doa doakan ai ye. Betul ke paras rupa bukan ukuran tetapi hati yang baik dan romantis jadi pujaan. Bagi pendapat peribadi ai..kedua duanya amat penting. Hee. Bukan apa dunia sekarang memang ramai yang demand. Tapi lagi best kalau ia satu pakej perfect. Best kan..?

Rupa Paras
Sekarang ai dapat rasa perempuan suka kan lelaki yang ada karisma, berdada bidang dan macho. Nak nak kalau macam pelakon Korea atau pelakon Melayu yang top. Pasti cair bila melihat. Even tak dapat memiliki tapi boleh minat separuh hati pun jadi la ;p Haha macam ai laa pulak pe'el nya ;) Eh eh bukan air fresh peel yang perisa anggur ke epal ke oren tue tau tapi tabiat bila suka kan seseorang tue. Hehe.

Hati Budi
Ini memang penting bagi seorang perempuan untuk memilih si jejaka sebagai pasangan kekasih ataupun pasangan hidup semati.Haruslah seorang yang gentleman, romantis dan baik hati. Yangg penting sayang keluarga perempuan. Yang  selalu kita dengar mmh mcm tu, tapi bagi ai sendiri harus lah mempunyai agama yang dapat membimbing ai tentang keagamaan dan menjaga ai sehingga ke tua nnt. Hubungan perlu serius tak mau lelaki yang suka mainkan perasaan perempuan. Menci tak suka-tak suka#

Agama
Memang menjadi kemestian, seorang perempuan muslimah mementingkan keagamaan seorang jejaka itu sebelum menjadi kan ia sebagai pasangan. Bagi ai.. agama itu penting bagi yang seorang muslimah. Semua manusia tak sempurna. Tapi sejuk kan hati kita sebagai perempuan melihat seorang lelaki yang beriman yang satu hari akan membimbing kita ke jalan yang  diRedhai Allah S.W.T ..

Kakayaan
Harta dan kekayaan memang amat penting sangat dalam dunia nie. Dan tentu ai juga seorang yang mempunyai harta tapi kasih sayang kan tak penah bokeh di ukur dengan kekayaan dan yang pastinya satu pakej juga bila kita in love dengan seorang jejaka nie ia berharta. Bukan apa mudah laa untuk hidup dengan si dia, kerana si dia pandai mencari kerja dan money sendiri. :')

Okey itu antaranya bagi ciri ciri yang diperlukan seorang perempuan apabila ingin memilih pasangan kekasih mahupun pasangan hidup. Bukan senang tau perempuan nak mengaku yang dia cintakan seorang jejaka tue ok. Memang semua nie amat penting cuma kena seimbangkan kasih sayang kita agar tak di salah ertikan oleh kaum Adam.

Selamat berbl0gging uoOls. Ai tak sabar nak ber-blogwalking sampai tangan kematu dan mata naik lebam. Bulan baru dah muncul sama seperti di side bar blog ai.. makna nya bulan syaa'ban akan muncul esok atau lusa. As salam.

2 Comments:

izyan yasmin said...

hmm . betul tuhh :) setuju sgt

ailullaby said...

trima ksih ^^

 
-Copyright WieyaRaudzi 2013-2017 By AiLullaby-