23 September 2016

Akar Siti Fatimah, Petua Orang tua Mudahkan Bersalin :)

Hai semua.. Salam Jumaat barakah..
Mungkin setengah orang biasa dgr nama akar siti fatimah ni,
 mungkin jugak ada yang tak pernah. 
sebenarnya, akar siti fatimah ni, diberi oleh tok di kampung.
Masa tok ai pergi Mekah dulu, tok ada belikan, 
beberapa kuntum akar siti fatimah. 
Memang nak dapatkan akar siti fatimah ni, hanya lah di Mekah. 
Takde jual di tempat lain. origin mmg dari Mekah. Kalau tak percaya, 
boleh la google. Yang dijual di Malaysia pun, semuanya di import dari Mekah.

Masa ni ai nak masuk 9 bula dah. tapi ikhtiar orang kata, 
mana tahu dipermudahkan bersalin. Seeloknya kata maksu 
ai diminum masa kandungan7 bulan. tapi tak apalah 
janji baby selamat dilahirkan secara normal. Amin.
Terima kasih tok bagi ai setangkai akar siti Fatimah :)
Masa  ni akar ni belum kembang.. Sebab belum direndam air ;)
ai cuci dulu akar ni sebelum direndam.
Maklumlah datang dari jauh.,
taraa!! ini la rupa akar Siti Fatimah dalam jug kaca ai..hikhik
dan bolehlah diminum setelah akar kembang..
dan air bertukar warna kuning ;)

Ikut pesan orang tua, akar siti fatimah ni , boleh digunakan berapa kali 
pun tak pe.maksudnya utk berapa kelahiran pun tak kisah... 
biasanya, guna utk anak no1, then simpan untk anak2 seterusnya...
sebab dia tak busuk dan boleh disimpan dengan keadaan kering. 
kalau dah tutup buku beranak, boleh simpan dan 
serahkan pada anak kita pulak bila anak kita mengandung dan
 nak bersalin nnt. boleh bagi kat sedara mara ;)

Terpulanglah, wallahualam...

3 Comments:

Faizah Syakira said...

owh.. baru tahu ni.

Aya Zuki said...

aya pon ada akar ni..tp tak sempat minum..kena operate huhu

Yowanda Erlangga said...

Singgah sini :)
Ditungguh kunjungan baliknya Staedtler Pensil Terbaik Untuk Anak

 
-Copyright WieyaRaudzi 2013-2016 By AiLullaby-