06 November 2011

Salam Eidul Adha Muslimin Muslimat

Salam AidilAdha. 


Dikesempatan ni ai nak ucapkan selamat Hari Rayer Korban untuk semua umat Islam yang akan menyambutnya esok :)
Ramai yang bercuti untuk bersama keluarga tercinta untuk meraikan raya korban yang disambut 10 Zulhijjah setiap tahun. 
Syukur tahun ni ai dipanjangkan umur dapat lagi meraikan raya kedua yang disambut setiap tahun selepas raya puasa kan ?:)
Makan lemang, ketupat, rendang. Yippy! 
Mama ai pula masak sup tulang esok. Sedapnya..
Ai suka makan dengan bihun dan kuew tiow.
Kalau makan dengan mee, ai tak gemar sikit kalau dengan sup.
Lepas tu, kalau makan bihun sup ke kuew tiow sup..pasti ada sambal kicap. Penah rasa tak.?
Kecur air liur dah ni uoOlz. Glurp!


Sup mama memang the besh!! 
Lagi satu kalau cakap pasal rayer korban atau raya Haji, 
mesti esok pagi banyak moo atau kerbau yang akan dikorbankan di pagi raya. UoOlz penah tengok tak? :)
Ai rasanya penah tengok sekali kot. Itu pun masa tecik tecik dulu.
Semangat uoOlz ai tengok dari moo tu hidup, sampai la dagingnya dilapah.


Penah tengok sampai kesian nak makan. Tapi ketahui la uoOlz yang kalau kite kesiankan daging atau ayam yang disembelih, kita tak digalakkan makan tau. Sebabnya..Wallahualam. 
Tapi itu la nak pesan kalau rasa sayang atau kesian pada makanan tu, jangan la dimakan ye.
Nanti takut jadi hukum makhruh pulak.


Okey selamat bergembira dengan makanan yang sedap2 esok sempena raya.. 
Mama ai sempat buat kek pelangi ;) Ai dah ngap sekeping dua dah ni. Time kek masih panas.
Sedap sangat !! Hihi. Ok bergembira la bersama kuarga tercinta ye.
 Sekali lagi "Selamat Hari Raya Aidil Adha"..


*HuGs & kiSs*

3 Comments:

Cik Bib said...

selamat hari raya aidiladha awak.

Miss Purple Ungu said...

salam aidiladha buat Ai
nak sikit kek pelangi blh :)

saya KILA said...

hehe . comei je lembu tu ^^

lapar pulak baca entry nie . hehe . bihun and sup tulang . fuhh . terbaikk :)

selamat menyambut hari raya aidiladha :)

 
-Copyright WieyaRaudzi 2013-2017 By AiLullaby-