16 August 2013

Inai Merah | Rani Henna

Sekarang ai tengah pakai inai.. yeay! fefeling macam berdarah manis..Hikss
Inai asalnya dari daun pokok inai..Dengan kekuasaan Allah, 
kalau daun inai itu ditumbuk atau dikisar, dan diletakkan di kuku-kuku jari, 
ia akan bertukar warna oren kemerah-merahan.. 
Menurut tok ai kalau nak memekatkan warna inai ni kepada merah pekat, 

Kenalah blend or tumbuk bersama kayu arang 
atau nasi  bertujuan untuk pekatkan kot..
Inai terkenal di Negara timur tengah seperti arab saudi, 
pakistan, iran, mesir, turki dan termasuk india. 
Inai selalunya dipakai oleh bakal pengantin apabila ada majis perkahwinan atau pertunangan..
 Ikut majlis jugak lah.. Nampak sweet je kan? tp sekarang.. 
inai ni boleh pakai pada bila- bila masa sahaja oleh sesiapa saja.. Hehe

Selalu sangat pakai inai daun, pertama kali ai cuba pakai
inai Mekah yang bernama Rani ni. Femes produk ni.
tok ai balik umrah hadiahkan ;)
dan malam tadi ai teringin sangat nak berinai, adik bongsu yang pakaikan..
Resultnya?! Taraaaaaaaaa!


|
|
|
|
|
|
V

Bukan jari jemari ai. tapi memang warna sama macam ni sejibik..Hee
Best sangat pakai inai umur vdalam 20-an nih..
ehemmm ramai member ai yang bertunang lepas raya aritu.
oh...ohsemnya perasaan pakai inai merah ni..hehe
ai pakai kat kuku je..tak gemar pakai cam pengantin..*malu*
ok selamat berblogging. Sorry jarang on9..

:: HuGs & KiSs ::

2 Comments:

puteri airyn said...

Cantik inai dijari :-)

docHana said...

dah pnah pakai jugak inai macam ni. =)

 
-Copyright WieyaRaudzi 2013-2016 By AiLullaby-