19 October 2014

Mangga Asam Boi

Assalamualaikum...
Sekarang tengah viral kan mangga asam boi nie!
Memang dalam Facebook penuh gambar jeruk yang buat 
penggemar masam masin pedas kecur air liur..Gurlp..
Sedappnya......

ai salah seorang penggemar asam.
Sekali tengok jeruk mangga ni memang 
tak berenti telan air liur..Haha..
Terasa di tekak je tau. Kalah orang pregnat ngidam.

Selalunya ai bila nak datang bulan memang suka
makan asam dan pedas. Memang kalau boleh nak makan hari-hari..Hikss
Jadi esok pasar malam boleh la beli buah mangga dan jambu susu
untuk buat jeruk mangga asam boi..

Mudah sangat resepinya :

Hanya perlukan buah mangga - Ikutkan berapa biji nak..
Mangga muda lagi sedap. Kecur air liur tika menaip entri ini ;)
Beberapa biji asam boi ke atau asam apa-apa ikut selera kalian..
dan untuk spicy tambah cili padi. Hee
Masukkan sedikit gula dan garam bersama air sejuk ke dalam bekas.
Campurkan kesemua bahan. Simpan peti ais semalaman. Siap!!



Siapa suka asam memang boleh makan sampai habis..
Sila jamu mata. Rasa kecur air liur lagi :')
Mudah saja nak buat. Sesiapa ada pokok depan rumah lagi laa
boleh cuba sendiri. Tak payah susah-susah beli.
Jimat dan sedap! eh macam iklan berbayar pulak..
Selamat Mencuba..ai SUKA sangat mangga asam boi..nyums

:: HuGs and kiSs ::

4 Comments:

nur as said...

dah mcm irine nadia pulak yg ngidam. haha nampak sedap kot..

Miss Yana said...

pergghh sedapnyer! da trliuqq da ni!

Meura Fiznie Airah said...

Ya allah , terliurr eihh tengokk :D

Cik Nadyya said...

perhhhh terliuqqqqqqqqqqqqqqq

 
-Copyright WieyaRaudzi 2013-2016 By AiLullaby-